Indsamlinger. Hvem skal vi redde først?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Nødhjælp: Jeg kan se i medierne, at nu søger en hjælpeorganisation indsamlere til 3. september 2017. Denne gang er det Red Barnet; næste måned er det en anden osv.

Vi bliver konstant bombarderet med foldere, breve, TV-reklamer osv. fra hjælpeorganisationer: "Giv en skærv" - så er du med til at redde eller hjælpe, næsten hele verden: Dyr, børn, voksne, natur, sult" osv. jeg kunne forsætte!

Lige "prikke én på skulderen": Får/har du ikke dårlig samvittighed? Og så for kun 8,50 kr. om dagen, det er da billigt - ikke? (x365 dage)

For nu at blive ved Red Barnet kom jeg til at tænke på - efter en artikel - hvem er det egentlig, vi først redder/hjælper?

Denne artikel var i en engelsk avis, som havde fået opsnuset, hvad Helle Thorning Schmidts årsløn er ved at være direktør i England for Red Barnet (Save the Children International). Det er mere end 2.300.000 danske kroner - det er godt nok mange penge, tænkte jeg, men hvad kan så en direktørs årsløn være for at styre "butikken" i Danmark? Den er såmænd på mere end: 1.000.000 kr.

Ud fra disse tal har jeg lavet et lille regneeksempel med indsamlingsbøsser: Hvis der kommer 500 kr. i hver bøsse, som skal dække disse to personers årsløn, så skal der 6600 indsamlingsbøsser (indsamlere) til.

Nu blev der samlet ind til deres løn, så er der fastlønnet personale, administration, husleje osv. Så hvor mange indsamlingsbøsser skal der til, før det første barn bliver "reddet"?

Dette var et eksempel - jeg kan ikke forestille mig, at de andre hjælpeorganisationer er meget anderledes?

Apropos husleje - så er det ikke fra de mest ydmyge adresser - og dermed omkostninger - disse hjælpeorganisationer har til huse, men for de flestes vedkommende i centrum af København, og sikkert ikke møbleret med IKEA-inventar?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce