Indfør kvoteordning

Indfør kvoteordning

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

svineopdræt

af Kaj Pedersen

Jørgensøvej 52, Jørgensø, Otterup

Jeg synes, det er på tide, at politikerne tager sig af prioriteringen af svineopdræt i Danmark, for det kan landmændene åbenbart ikke selv finde ud af.

Der må laves en kvoteordning, så der ikke er flere grise på en ejendom, end der kan avles foder, for det kan ikke være rigtigt, at landmændene først skal have EU-støtte til at avle foderet og så støtte til at opdrætte grise for senere at skulle have støtte til at opbevare kødet, fordi de opdrætter flere grise, end der kan sælges, og derfor skal lægges på lager for at presse prisen op.

Hvad med at give kødet til alle dem, der sulter i hele verden, i stedet for at give dem penge som ulandsbistand. Vi kommer af med en kødpukkel og sparer kontanter til ulandshjælp.

Jeg har været modstander af EU lige fra starten af og vil være det til min død. EU har ødelagt det danske landbrug, for før, vi kom med i EU, kunne en familie leve godt på en gård med 20 køer, 10 grisesøer og 17-18 grise pr. so om året. I dag kan en familie dårligt leve med 600 søer og 30 grise pr. årsso, for de får ikke mere for en gris i dag, end de fik i 1972. De skal bare lave dobbelt så meget for det samme. Hvis ikke han fik 1.000.000 kr. i EU-støtte, så ville han dø af sult.

Man siger, at der er nedlagt en masse landejendomme om året, siden vi kom i EU. Det er ikke sandt, men jorden er blevet lagt ind under andre ejendomme, som således er blevet meget større.

Jeg er en utilfreds vælger. Jeg mener, at det er i orden, at en, som er valgt ind i Folketinget af et parti, skifter parti, men det er ikke i orden, at vedkommende kan blive i Folketinget. Efter min mening er det at gøre grin med de vælgere, som valgte vedkommende ind i Folketinget, og derfor mener jeg, at vedkommende skal overlade sin plads i Folketinget til sin stedfortræder, indtil der har været folketingsvalg.

Så kan vi jo se, om vedkommende kommer ind igen.

Indfør kvoteordning

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce