Indflytning er rimelig for alle. Provinsen er slet ikke farlig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Peter Kofod Poulsen, MF og retsordfører (DF, Rolighedsvej 30, Haderslev
FT_Peter_K_Poulsen
Debat. 

Statslige job: Der skal flyttes statslige arbejdspladser fra Hovedstadsområdet til resten af Danmark. Det er kun fair og rimeligt - for staten er alle danskeres stat. Derfor er det også helt naturligt, at staten ligger i alle egne af Danmark.

Regeringens udspil til denne flytning af arbejdspladser kunne dog have været bedre, idet en meget stor del af de arbejdspladser, der flyttes, flyttes fra hovedstaden til andre af landets største byer. Det mest naturlige ville jo være, at man bredt spredte dem ud. Ikke fordi jeg ikke kan unde store byer statslige arbejdspladser, for det kan jeg sagtens - men simpelthen fordi Danmark ville hænge bedre sammen af, at flere mindre byer får glæde af arbejdspladserne. De største byer oplever jo i forvejen vækst og tilflytning - det skal vi altså også sikre kommer til at ske for provinsbyerne og de endnu mindre byer. Her spiller statslige arbejdspladser en stor rolle!

I øvrigt forstår jeg ikke balladen over flytningerne. Sagen er jo, at statslige arbejdspladser i mange år er flyttet én vej: Mod de største byer og særligt København. Da arbejdspladserne blev flyttet mod de store byer, var det ikke noget, der blev bemærket synderligt i pressen eller andre steder. Men nu bliver det i dén grad problematiseret, at nogen skal finde et andet arbejde, hvis de ikke vil med - eller at der skal rekrutteres nye medarbejdere.

Jeg tror nu nok det skal gå - for det er dejligt at bo i provinsen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce