Inderligt unødvendigt

Inderligt unødvendigt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

VANDKULTURHUS

200 millioner kr. og lidt til, inden Odenses nye vandkulturhus ligger som bestemt på Kulturøen i Odense Havn.

Jeg har det lidt som konen med æggene - lad mig nu se: Vi sælger Elsam-aktierne. For dem får vi 850 millioner, og med renter og disses renter bliver vi styrtende rige.

Vi vil lave et vandkulturhus lige midt i byen, helst på Flakhaven, men nej, der ligger rådhuset jo. Men så på Klosterbakken, nej, der ligger jo domkirken. Men ved havnen da, det er jo alligevel noget med vand i. Medens vi går og tænker, bliver det dyrere og dyrere, og når vi har tænkt, er det dobbelt så dyrt som først.

Pyt! hvad gør det? Der er nok at tage af, og det gi'r prestige, skulle jeg tro. Men skolerne, er der nogen, der si'r, hvad med dem, de trækker vand ind, og er mugne og fugtige! Skidt med det, de bliver også dyrere og dyrere at reparere alligevel, så de kan vente, vi gi'r bare ungerne astmamedicin og en tur i vandhuset, medens de venter på bedre bygninger.

Men klimaet da? Bruger et Vandkulturhus ikke en mængde energi, som vi har lovet at spare på?

Jo, men hvis vi nu alle sammen tager bussen, som ikke kører alligevel, så bruger vi kun den energi, vi selv laver, og så er det nok udlignet.

Så finder vi en mand, vi kan sætte i glas og ramme og hænge op i vort vandhus til evig ære og værdighed.

Konen tabte kurven med æggene, og med dem den hele herlighed forsvandt. Det gør kulturhuset med vand i ikke. Fred være med det, men hvor er det dog inderligt unødvendigt i forhold til alt det, der i øvrigt trænger sig på i Odense. Kunne vi ikke bare have nøjes med et vandland, som foreslået? Men det har alle jo. Så det er der ingen prestige i.

Inderligt unødvendigt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce