Ikke til gavn for nogen

4.10.2004. - 70 år.

Ikke til gavn for nogen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FORMANDSVALG: Jeg vil starte mit svar til Svend-Åge Pedersens indlæg 31/3, "Både enig og uenig", med at glæde mig over enigheden på så vigtige punkter for fremtiden som solidaritet og holdninger.

At vi også kan være uenige i ting undervejs er en demokratisk naturlighed, som vi begge erkender det rigtige i, hvis man skal videre frem.

Når uenighed kan fremføres på et sobert plan, kan man også have værdi af dette, hvilket "partiet" så passende kunne skrive bag øret, når vi følger den sidste tids udgydelser til gavn for ingen.

Du spørger om min mening om Frank Jensens udmelding om at gå, hvis han ikke vinder. I dette tilfælde er det helt reelt at sige det - efter mange år i politik med egne forventninger/ambitioner om at stå for tur til en toppost. Ved et nederlag i formandskampen ser han i øjnene, at han aldrig kommer til tops og vil derfor ikke med hans alder sidde mange år endnu i Folketinget uden reel indflydelse.

Da vi nu har oplevet fløjkrigen i lys lue, hvor den såkaldte fornyer, Helle Thorning-Schmidt, også er fedtet ind, er jeg lidt nervøs for "fornyelsen" i toppen, da de seneste to valg er tabt. Og ved disse valg var man jo også så midtsøgende, at mange ikke kunne se forskel. Hvis det er det "nye" fremover, tror jeg stadig at de klare holdninger og solidariteten vil lide skade.

Det tager tid at få de klare markeringer i partiet bygget op, så folk kan se forskel, men det er nødvendigt. At det bliver en "folkevalgt" formand, må kunne give den valgte selvtillid til en klar markering om fremtiden i gruppen, og dér tror jeg mest på Frank Jensens erfaring på tinge og de ting der sker med et menneske, når det bliver betroet at stå i spidsen, hvor det før har måttet rette ind i rangfølgen, når ting var på spidsen.

Det er i hvert fald min erfaring og i dette tilfælde håb for fremtiden. Og jeg tror trods alt, at den gamle beton så småt er smuldret de fleste steder, men at det ikke skader at stive geledderne lidt af!

Jeg håber selvfølgelig at få mit ønske opfyldt, da jeg ikke tror på fornyelsen fra den anden kant af partiet, men lover at blive som medlem af partiet, hvis jeg ikke får min vilje.

Ikke til gavn for nogen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce