Post: Når kommunikationschef Lars Kaspersen, Post Danmark, 18/3 skriver, at postservicen fortsat er høj og antallet af klager faldende, kan det muligvis hænge sammen med, at folk ikke gider klage mere. Nu bliver jeg nødt til at blande mig. For anden gang får min svigersøn ikke sit fødselsdagsbrev. Han bor på en gade, som hedder Idyl i Kolding, som posten åbenbart har svært ved at finde. Jeg lagde brevet i postkassen lørdag den 21. februar. Der stod, den ville blive tømt søndag. Fint, tænkte jeg, så når det frem til fødselsdagen tirsdag. Men ak, brevet er ikke nået frem endnu.

Hvor er det træls, man finder et dejligt kort til ca. 30 kr., sender gode hilsner og ønsker, frankerer med 5,50 kr. og skriver tydelig afsender bagpå. Hvis man klager over det, får man at vide, at det kan sendes anbefalet, for så har man et bevis på afsendelsen. Det burde ikke være nødvendigt, og det fordyrer jo brevet yderligere.
  • fyens.dk