køreplaner

Da vi ikke har bil, er både jeg selv og min datter på otte år afhængig af offentlig transport.

I to år har vi stiltiende fundet os i stadig ringere (kunde)service, konstant stigende priser og manglende afgange.

Den nye køreplan for bybusser i Odense er dog dråben, for den signalerer fuldkommen mangel på det mindste styr på situationen.

Kan I svare mig på dette: Hvad er meningen med at køre før tid? Det er muligvis et luksusproblem, men hveranden morgen kl. ca. 7.39/7.40 kører bus 22 fra Folkebo konsekvent to minutter for tidligt.

I følge køreplanen kommer næste bus 8.17, men nogle af jeres chauffører kører vist stadig efter den gamle køreplan, for to-tre gange om ugen kommer der igen en bus kl. 7.54 - det svarer til den "gamle" køreplans afgange.

Det er jo rart, men vi vil så gerne 100 pct. vide hvad tid, vi kan regne med, at bussen kommer - meget gerne til tiden og ikke for tidligt.

Vi har ringet til jer otte gange nu, og I har lovet, at I vil henstille til jeres chauffører, at de bør følge køreplanen. Kan I selv høre, hvordan det lyder?

I vil ikke formane eller diktere, men henvise. Hvordan tror I resten af samfundets "drift" ville forløbe, hvis vi alle blot henstillede hinanden om at overholde virksomheders "køreplaner?"
  • fyens.dk