Hvorfra skal pengene til prisstigningen komme?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

busrabat

Efter at have læst artiklen i Fyens Stiftstidende om endnu flere forringelser for alle pensionister, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister og andre B-mennesker, blev jeg rasende, for mage til svineri over for ovennævnte mennesker og ulighed i forhold til andre, skal man lede længe efter.

I, de såkaldte politikere, må tage jer sammen, for hvorfra skal vi tage pengene til at betale for denne umenneskelige stigning i prisen for at tage bussen. Et stakkels pensionistægtepar, der måske har en pårørende liggende på Odense Universitetshospital skal med de nye priser betale 68 kr. pr. person hver vej. En udgift på kr. 272. Det er lige i overkanten.

Først var I hurtige i Folketinget og gav jer en pæn forhøjelse af jeres løn, så fik de private et ordentlig hak opad med lønnen, så kom turen til de offentlige, der også fik en pæn portion at dele ud af, og nu er det, jeg meget gerne vil se jer sygeplejersker social- og sundhedshjælpere samt assistenter gå hånd i hånd med os undermennesker, pensionisterne, og kæmpe for bedre forhold og en væsentlig højere pension, for det var jo os pensionister, I kæmpede så hårdt for - eller var det kun et påskud for at få en højere løn?

Kære politikere og specielt Dansk Folkeparti, der vil os det bedste: hjælp os fynboer i denne sag. I København kan man køre med bus, tog og metro fra Storkøbenhavn til Nordsjælland og til Borup på Sjælland for 476 kr. for tre måneder - en helt anden pris end på Fyn.

Jeg håber, at I kommunalpolitikere snart ser lyset og forståelsen for, at de laveste i samfundet nu har brug for hjælp til at klare hverdagen - specielt tænker jeg på disse mennesker med den laveste pension og kontanthjælpere, der ikke har råd til ret mange ting.

Nu skal vi jo have skatten på arbejde ned - nå nej, det er jo ikke os pensionister, men til gengæld får vi jo nok nogle grønne afgifter, som gør det dyrere at være pensionist.

Jeg tror, jeg vil samle flasker. Nå nej, det kan jeg jo ikke - sidder i kørestol. Nå men pyt, solen skinner, og pigerne smiler, vandet er varmt, så jeg vil sætte mig til at læse en god bog og tænke på, hvor godt vi jo alligevel har det i Danmark.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce