Hvor længe skal man lide?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

VENTETID: Angående ventelister på O-ambulatoriet på Ouh (akutliste):

Jeg har hel knæprotese efter at have været på operationsbordet ikke mindre end otte gange - i Middelfart, fordi ventelisten for 11 år siden ikke var så lang her. Efter otte år begynder alle smerter og problemer igen, hvad man jo ikke lige forventer, da de lover 10 til 15 år med en knæprotese. Men det er ikke så nemt at gøre noget ved en knæprotese - hvis man vel at mærke kan få en tid på ambulatoriet.

Så kommer man derud efter to-tre ugers ventetid og får at vide, at der ikke er noget galt. Knæet er måske lidt overbelastet, "få en ny tid om én eller to måneder, og lad os så se på det igen." Hvor mange kan holde til det i længden?

Det er deprimerende at få at vide, at de nærmest betragter én som hypokonder, men kan det være meningen, at ens liv skal stoppe, når man er 40 år, på grund af sjusk eller ligegyldighed fra lægernes side?

Da jeg er kommet galt af sted 17/6 ved et fald, kontakter jeg egen læge efter cirka to en halv uge på grund af stadig voldsommere smerter i mit proteseknæ. Der sendes en elektronisk henvisning, for at det skal gå lidt hurtigere, da mine smerter er uudholdelige døgnet rundt.

Jeg kontakter O-ambulatoriet på OUH for at høre om en eventuel tid, men får at vide, at jeg først skal visiteres af en læge. O.k. så langt, men der kan godt gå en tid, inden der er plads. De har ingen mulighed for at ringe mig op ved et afbud, selv om jeg kunne komme med en times varsel, for sådan en liste har de ikke. Så må man bare lide. Men hvor længe? Og hvor meget mere kan der eventuelt blive ødelagt i ens knæ?

Mon nogen synes om at rende panden mod en mur konstant, tillige med at man skal gå og lide, hvem ved hvor længe. Så er det dejligt, at ens egen lokale læge vil hjælpe en haltende igennem, indtil der er tid på OUH. Derfor meget stor tak til Janne Christensen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce