Jeg har ikke de store forventninger til regeringens sociale sindelag, men jeg må alligevel spørge mig selv, om der slet ikke er nogen grænse for, hvor dybt Henriette Kjær og regeringen kan synke. Jeg tænker her på socialministerens forslag om at gøre det "attraktivt" at tjene penge på at passe handicappede, psykisk syge og kriminelle. Ministeren vil omdanne vigtige dele af det sociale arbejde til en konkurrencedrevet markedsplads, hvor driftige investorer og iværksættere skal sidde med hovedet bøjet over lommeregneren for at finde ud af, om der er profit nok i handicappede, psykisk syge og kriminelle.

Heldigvis har andre også protesteret, og jeg er helt enig med Orla Hav fra Amtsrådsforeningen, når han siger, at samfundets allersvageste er alt for sårbare til at blive udsat for de frie markedskræfter.

Som bekendt er denne regering ikke er meget for at lytte til argumenter fra sagkundskaben. Derfor må der rejse sig en sand proteststorm mod dette forslag fra patientforeninger, involverede fagforeninger, oppositionspartierne og i det hele taget alle humanistisk indstillede mennesker i Danmark.

Line Barfod MF (EL), Nørrebrogade 168, København N.