Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Hvor er politikerne?

Hvor er politikerne?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

undervisningspligt

af bjarne jørgensen

Breidavej 7, Odense NV

Hvor er undervisningspligten henne i denne tid? Jeg er forælder til en dreng på syv år. Han er kørestolsbruger, har sin daglige skolegang på Nørrebjergskolen, men ikke lige i denne tid.

Alle ved, at pædagogerne strejker, men er der ret mange, der er klar over, at handicappede børn, som på normal vis går i skole, ikke må komme hver 3. uge. Dette er gældende for skolen, og fritidsordningen er helt lukket under konflikten.

Vi kan ikke som forældre tage vores børn med på job, da de kræver lidt mere end almindelige børn. Her i huset er vi i en situation, hvor vores søn står for tur til at skulle blive hjemme i næste uge. Dette vil i så fald være anden uge, at han ikke kan komme.

Ifølge pædagog Marianne Andersens udtalelse 3/6, "så ved pædagoger en hel masse om bl.a. handicappede børn.

Der kan jeg blive meget i tvivl, hun forstår ikke disse børns behov, da deres hverdag helst skal køre efter den samme røde tråd hver dag.

Hun glemmer lige at fortælle hvem, der skal se efter min søn, imens jeg er på job. Jeg kender ikke nogen, som har dels pladsen og ikke mindst evnerne/kræfterne til det. Bedsteforældrene kan ikke af helbredsmæssige forhold. 

Hvor er politikerene i denne sag om undervisningspligt Der må være nogen, som kan sørge for, at der skal undervises i skoletiden.

Der er også en positiv ting ved deres lovlige strejke: vi holder ferie i godt vejr.

Det, som bliver glemt i denne diskussion, er, at børnene kommer i jeres ferie (pædagogernes), vores ferie kan være opbrugt, når vi er fremme ved jeres planlagte ferie. Der bliver nok nogle ændringer der.

Hvor er politikerne?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.