SOMMERJAZZ: Her for nylig fik jeg udleveret programmet: "Odense Sommerjazz 2008". Som tidligere musiker har jeg interesse i at høre al den dejlige musik. Jeg ville bl.a. gerne høre Henrik Gundes Trio.

Den gule gård var mig ubekendt, og jeg satte himmel og jord i bevægelse og spurgte bl.a. Odense Kommunes kulturafdeling, men ingen vidste, hvor det var.

Jeg gik så ind på Foreningen af FynskeJazzmusikeres webside og fandt et telefonnummer. Her blev jeg modtaget af en meget venlig og imødekommende dame, som ville oplyse hendes mand/samlever om de manglende oplysninger i programmet, da det var ham, der var ansvarlig for dette . Til sidst fik jeg mandens mobilnummer og bad ham om oplysningerne.

Hvor blev han dog ubehagelig, for det skulle damen slet ikke blande sig i. Jeg vil undlade at fortælle de gloser, der kom i forbindelse med dette. Han oplyste mig dog om, hvor spillestedet var, og jeg fik mig en god musikalsk oplevelse.

Hvor er det kedeligt, at man ikke er stor nok til at indrømme, at disse oplysninger burde have været i programmet.

Når vi her i Odense ikke kan finde ud af, hvor spillestederne er, hvordan skal så de stakkels tilrejsende gøre det?
  • fyens.dk