Hvem skal tage stilling

Hvem skal tage stilling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nu har jeg set flere læserbreve, hvor folk skriver om tvangsadoptioner, og så at sige alle mener, at det er, hvor der er tale om udviklingshæmmede forældre, at man bare kan tage barnet og bortadoptere det.

Hvem skal tage stilling til hvor udviklingshæmmet, forældrene skal være, før man tager deres børn fra dem? Det er jo ikke nemt for nogle fremmede at se, hvordan disse mennesker fungerer i dagligdagen. Desuden vil jeg sige, at der er mange børn af karrieremennesker, der virkelig lider af omsorgssvigt, fordi forældrene har så travlt med deres indbyrdes konkurrence, at de ikke har tid til deres børn. Mange af de såkaldte ressourcestærke forældre aner ikke en gang, hvad deres børn går og laver, men de skal selvfølgelig ikke have deres børn tvangsadopteret bort, for man kan da ikke blande sig i, hvordan de opdrager deres børn. Dette er skrevet, fordi jeg mener, at et hjem med knap så kloge forældre kan være lige så godt for et barn som det hjem, hvor alt kører på skinner, men hvor der ikke er tid til nærvær. Og skulle man ikke lige, før man taler om tvangsadoptioner, se om der måske er nogen i den nærmeste familie, der kan tage affære, måske bedsteforældre eller søskende.

Bent Nielsen Hermelinløkken 30, Odense NV

Hvem skal tage stilling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce