Hvad med registrering?

Hvad med registrering?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

SORT ARBEJDE: "Det skal ikke længere være risikofrit at hyre en sort rengøringshjælp eller betale en plovmand for at få græsset slået et par gange om måneden".

Skatteminister Kristian Jensen (V) direkte citeret fra Fyens Stiftstidende 21/1.

Først vil jeg tilkendegive, at jeg har gjort mig til ulydig borger med risiko for at få en bøde på efterkrav. I flere år kom jeg en gang ugentlig hos et ældre ægtepar og hjalp dem med lidt rengøring.

Egentlig var de berettiget til hjemmehjælp, men de ville helst have mig til at gøre rent i deres hjem.

Derfor vil jeg spørge skatteministeren: Hvordan skal dette ældre ægtepar finde ud af betale skat til skattevæsenet af den løn, de vil betale til den person, som udfører dette rengøringsarbejde?

Som regel er sådanne ældre mennesker jo ikke moms- eller arbejdsgiverregistreret. I givet fald, hvordan og hvornår skal pengene indbetales og til hvem?

Hvis vi nu antager, at skatteministeren vil lette arbejdsgangen for indbetaling af skat til skattevæsenet for denne form for arbejde, der måske vil andrage 500 kr./måned - vil dette ægtepar så også kunne få fradrag for lønudgiften? Det har alle registrerede arbejdsgivere jo?

Hvis nu ægteparret ikke kan få fradrag, fordi de ikke er registrerede, kunne det så tænkes, at alle, som har periodevis ansatte (som pt. arbejder sort), kan blive momsregistrerede og arbejdsgiverregistrerede?

Vil denne efterforskning i sort rengøringsarbejde ikke koste en hulens bunke penge i administration?

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være ulovligt at hjælpe andre med lidt rengøring. Bare fordi man ikke betaler skat af de få penge.

Må naboens søn heller ikke slå vores græsplæne mere? - altså medmindre vi betaler skat af den sodavand, han får hver gang.

Monstro skatteministeren vil have bundfaldet fra cola'en?

Hvad med registrering?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce