tørklæder

En stor hilsen til Pernille Bendixen for indlægget: Tørklæder og klare regler.

Mange firmaer, offentlige som private, har påklædningskodeks vedrørende brug af kasket, slips, uniform og også tørklæder om halsen. Diverse fagforeninger har ikke gjort vrøvl, har accepteret det på deres medlemmers vegne. Man har vel heller ikke uorganiseret arbejdskraft på OUH.

Muslimer, I er flygtet fra krig og rædselsregimer for at få det bedre i Danmark. I får en uddannelse gratis, I skal have gratis tolk, I kan lade jer skille fra kone og fire børn, få tildelt en lejlighed hver for sig. Hvad i alverden forventer I mere? Jo, ikke lære dansk.

Vær kun glade for, at jeres "mænd" har valgt Danmark som ekstra hjemland. Men ukendskab til dansk lov frikender ikke nogen for ansvar.

Jeg har en gang fået foretaget en underlivsundersøgelse af en pakistansk læge, men havde de pæredanske sygeplejerske ikke grebet ind, så havde blæren været sprunget. Så for mit vedkommende, et menneske i det danske sundhedsvæsen, får ikke lov til at undersøge endsige behandle mig mere. Nu burde jeg bryde ud i bøn og takke Allah, men gør det ikke. I kunne måske også gavne mere i jeres oprindelsesland.
  • fyens.dk