Hvad for en flok egoister

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

højbjergbanen: Jeg har været medlem af Fyns Motorsport siden 1938, og det har jeg aldrig fortrudt. I dag er jeg æresmedlem.

Jeg har dog aldrig kørt motocross, men jeg har kørt speedway og 1000 meter med mere over det meste af Europa. Og jeg har kørt på baner, der lå i bebyggede områder.

I en storby havde de inde midt i byen bygget tre boligblokke i en trekant og efterladt et ret stort område i midten.

Nogle motorsportsinteresserede målte pladsen op, der kunne lige være en mindre speedwaybane, og sådan blev det.

Dette skriver jeg for at sammenligne danskernes tolerance for motorsport i forhold til vore nabolandes tolerance.

Nu til Højbjergbanen, hvad er det dog for en flok egoister, der har samlet sig omkring banen, de vil hindre de unge mennesker i at dyrke deres sport på deres egen bane - bemærk egen bane.

Nu læser jeg i Fyens Stiftstidende om uorganiseret motocross forskellige steder på Fyn. Er der noget at sige til det med den behandling, kørerne får fra de offentlige myndigheder. Hvad ville alle I involverede sige, hvis jeres poder pludselig blev nægtet adgang til deres sport.

I skulle prøve at bo ved en motorvej, jernbane, flyveplads eller et større fodboldstadion.

Jeg har boet i nærheden af Odense Stadion, og det er ikke støjfrit område.

Nu tilbage til egoisterne. Hvem kom først til Højbjerg? Det skal ikke undre mig, om ikke en meget stor del af jer står på Odense Stadion og råber og skriger til gene for naboerne, når der spilles store fodboldkampe. Man kan jo også opsøge støj.

Til alle jer, der har bil, hvorfor ikke lægge jeres ture ud at besøge familie, til stranden, skovtur m.m. netop på de dage, hvor det støjer så frygteligt fra Højbjergbanen? Dette er kun et forslag.

Denne sag minder mig om damen, som havde ringet til politiet og klaget over, at en mand rendte nøgen i en ejendom over for. Der kom en politibetjent for at undersøge sagen, de skulle ind i køkkenet, betjenten sagde: "Jeg kan ikke se nogen nøgen mand", "Nej, men du skal op på køkkenbordet".

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce