Konflikt: Kære BUPL - hvad er egentligt forskellen?

Med overskriften "UANSVARLIGHED LAMMER DANMARK" har BUPL i dag (11.6.08, red.) indrykket en helsides annonce, der fortæller, at Kommunernes Landsforenings (KL) planlagte lockout vil udelukke børn og unge fra at komme i institution og give forældre pasningsproblemer.

I annoncen skriver BUPL: "At de generer en masse forældre og børn med denne strategi betyder åbenbart ingenting."

Undskyld BUPL så er jeg som forældre i Odense, der har været strejkeramt i efterhånden mange uger nødt til at spørge: Hvad er det så I har gjort? Nøjagtigt det samme.

Det er jo nærmest komisk, eller efterhånden tragisk, som forældre at læse, at I synes, det er uansvarligt, når andre tager samme metoder i brug, som I selv har brugt i flere uger.

Jeres strejke har ramt familierne forskelligt, nogle har ikke mærket andet end lidt irritation, for andre har strejken haft store konsekvenser.

Men vi er ikke blevet spurgt og I er tilsyneladende også fuldstændigt ligeglade med de mennesker, som I har valgt skal betale prisen for jeres lønforhøjelse.

Ellers ville I vel ikke kalde det direkte uansvarligt nu?

Eller er det kun uansvarligt, når det er andre end jer, der forhindrer forældre i at arbejde?

Denne henvendelse er ikke rettet mod alle de pædagoger, som i det daglige gør en kæmpeindsats for vores børn, og som jeg håber får en anstændig lønforhøjelse.

Den er derimod rettet mod BUPL som organisation, der med denne dybt pinlige annonce efter min mening rammer bunden på bekostning af medlemmerne.  
  • fyens.dk