RELIGION: Hvor er jeg dog træt af at læse om religion, Jesus, himmel og helvede på disse sider. Nu, da jeg efterhånden kender afsenderne af disse læserbreve, kan jeg så bare springe dem over, men vil alligevel her komme med et par bemærkninger:

Religion - især den ekstreme - har til alle tider været roden til alt ondt, forstået på den måde, at religionskrige har været dominerende i de sidste mange hundrede år. Tænk på, hvad spanierne påførte de indfødte af lidelser i Sydamerika - i religionens navn!

Tænk blot på hvad korsfarerne pådrog andre religioner af lidelser, da de drog hærgende ned gennem Europa - og gå så ikke længere end til dagen i dag, hvor to store religioner bekriger hinanden - i religionens navn.

Når så enkelte religiøse fanatikere ligefrem blander folks seksualitet ind i billedet, ja, så bliver det for meget - ikke af det gode!

Vi kommer hverken i himlen eller helvede, når vi dør, dette begreb findes simpelthen ikke. Når vi dør, så dør vi, og det er og bliver enden på det hele - og dermed er alt forbi - uanset om vi har været gode eller onde, mænd eller kvinder, muslimer, kristne, hinduer, lesbiske - you name it!

Når alt kommer til alt, vil jeg meget gerne se blot resterne af de stentavler, som omtales i Biblen - eller ophavsmanden til Koranen. Det hele er noget opdigtet hysteri, som ingen burde tage alvorligt - alene historien om undfangelsen og helligånden giver mig myrekryb. Kald mig bare ateist - enhver har ret til sin opfattelse. Gudskelov, at jeg ikke er muslim, så havde jeg nok fået på puklen - mere end jeg forventer her!

Jeg ved udmærket godt, at der nu vil rejse sig et ramaskrig for og imod ovenstående, vel mest fra "de frelste", men den slags kender jeg til hudløshed - og springer det blot over.Som sagt kender jeg afsenderne.
  • fyens.dk