H.C. Andersen. Kasketten af for Ahrendtsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Kasketten af for Alex Ahrendtsen, der har formået at få nobiliteterne til lynhøring på Christiansborg.

Fra Odense kom chefen for Odense Bys Museer Torben Grøngaard Jeppesen, chefen for SDU's H.C. Andersen Center Johs. Nørregaard Frandsen, borgmester Peter Rahbæk Juel og rådmand Jane Jegind.

På Borgen var allerede samlet kulturminister Mette Bock og folketingsmedlemmerne Mogens Jensen, Bertel Haarder og Alex Ahrendtsen - alle med speciale i kulturlivet.

Og udefra nobiliteter fra pressen som chefredaktør fra Kristeligt Dagblad Erik Bjerager og Troels Mylenberg.

Fra turistverdenen greve Michael Ahlefeldt fra Egeskov, direktøren fra Visit Denmark Flemming Bruhn og fra "hovedkunden" Kina generalkonsul Anja Villefrance.

Fra forskningen leder af Grundtvig Centret Kathrine Frøkjær Baunvig og rektor fra SDU Henrik Dam.

En særdeles kompetent forsamling. Hvis de ikke kan overbevise politikerne om, at H.C. Andersen skal på finansloven, hvem kan så?

Det, der imponerer mig mest er, at høringen kunne afvikles på kun tre timer. Med mit kendskab til deltagerne kunne alle fremmødte have brugt samtlige tre timer selv.

Så flot gået, Alex. Nu håber jeg bare, du kan gøre noget tilsvarende markant, når det handler om at få Carl Nielsen med frue tilbage i passende omgivelser i Odense.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce