Posten
I en kommentar til min artikel "Farvel til posthuset", skriver kommunikationschef i Post Danmark, Lars Kaspersen 18/3, venligt men ikke overbevisende, at antallet af klager i 2008 var lavere end i de foregående fem år.

Jeg kan ikke argumentere imod Postens egne undersøgelser, men et stort antal læserbreve her i avisen i de senere år har indeholdt beklagelser over stærkt forsinket eller udeblevet brevpost.

Kommunikationschefen skriver desuden, at selv om det giver debat, når posthuse lukkes, og der i stedet åbnes postbutikker, er tilfredsheden høj, når kunderne har vænnet sig til ændringen. Det er nu ikke mit indtryk, for ved samtaler "mand og mand" imellem bliver der tit givet udtryk for ærgrelse over, at de hyggelige posthuse forsvinder fra gadebilledet. Desuden har jeg lyttet til ansatte hos Post Danmark, som stærkt beklager udviklingen.

Jeg er overbevist om, at Post Danmark besidder den gode vilje til på bedste måde at betjene kunderne, så jeg håber, at jeg en dag igen vil være stolt over og tilfreds med den postale service.
  • fyens.dk