Fynbus og Fynbus?

Fynbus og Fynbus?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

fynbus

Min beretning starter i Bellinge, hvorfra jeg ønskede at rejse til min bopæl i Stige. Af gammel vane tog jeg en rutebil - altså en Fynbus - til banegården, hvorfra planen var at tage en bybus - altså Fynbus (det står der da på dem) - til Stige.

På rutebilen betalte jeg 24 kroner for at komme til banegården, og jeg fik en omstigning. 40 minutter efter rejsens begyndelse træder jeg ind i bybussen til Stige, hvor den stakkels chauffør proklamerer, at den omstigning desværre ikke er gyldig.

Kort før, jeg begynder at forklare ham at der for f....n står "Fynbus" på både omstigningen og hans bus, smider jeg en 100 krone-seddel på pengebakken og bukker dermed under for selskabets tilsyneladende manglende kompetence udi kundepleje.

Det er så her, chaufføren må beklage, at han ikke kan give mig penge tilbage på den betalte seddel, og at jeg derfor må få den vekslet i en kiosk. Efter nogle få gloser i høj volumen fremtryller han dog 84 kroner og giver mig en omstigning. Hvortil den er gyldig, kan så stå hen i det uvisse.

Historiens morale er, at det er beundringsværdigt, at to inkompetente busselskaber i skøn forening - vi taler her om den igangværende fusion mellem Fynbus og Odense Bytrafik - ikke formår at danne blot ét kompetent selskab.

Det koster undertegnede 40 kroner at flytte sig 20 km i bybilledet. Det kan altså gøres billigere på et tohjulet, benzinslugende køretøj, som er i undertegnedes besiddelse.

Hvorfor skal vi så høre om hvor dårlige, vi er til at benytte os af den kollektive trafik, når den kollektive trafik absolut intet gør for at få os kunder til at blive i butikken?

Måske fordi markedsøkonomiens barske virkelighed mangler at manifestere sig hos vor bys loyale busselskab.

Fynbus og Fynbus?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce