Fynbus: Ikke godt nok, Rahbæk Juel

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Som interesseret gæst ved Café Stiftens arrangementer såvel mandag med de tre fynske ministre som onsdag med de ni borgmestre har man haft fornemmelsen af, at alle kæmpede for Fyn, og at der var skabt resultater netop på grund af det.

Man undte hinanden de arbejdspladser, regeringen havde sendt til nogle af de fynske byer. Bl.a. udtalte Langelands borgmester, Tonni Hansen, at der kun var 50 km fra Langeland til Odense. Ja, hvis man er i egen bil.

Jeg sad og hoppede på min stol for at få stillet et spørgsmål. Dem var der ikke meget tid til med ni borgmestre i panelet, og da endelig der var mulighed, kom en gratist mig i forkøbet. Han ville have gratis busser på Fyn. Jeg ville bare gerne have busser.

Man har allerede nedlagt den vigtige regionale bus, der har kørt i over 40 år i Læssøegade med mange passagerer hver dag, og nu truer man med at nedlægge rute 110 og 920.

Og så er det, jeg bliver harm, når Odenses borgmester elegant glider uden om busproblemet i Odense for i stedet at begynder at prise, at man nu får et tredje spor på motorvejen over Fyn og senere ekstra kapacitetpå jernbanen.

Er han ikke klar over, at vi er en meget stor gruppe borgere, nemlig børn, unge og gamle, der ikke har bil og er afhængige af offentlig transport. På kryds og tværs af Fyn vil vi gerne have mulighed for at bevæge os. Vi belaster ikke vejnettet med biler og kræver ikke parkeringsmuligheder.

Så kære borgmester: Nu har jeg i flere måneder vist solidaritet og kørt rundt med et klistermærke på bagskærmen af min cykel på opfordring af Fyens Stiftstidende og reklameret for "Tre spor på Fyn". Nu er det din tur til at vise solidaritet. Vi billøse vil gerne beholde vores transportmulighed - busser.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce