Frygtens politik

Frygtens politik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

INTEGRATION: Hellere end stramme familiesammenføringsreglerne skal vi styrke integrationen og dialogen. På den måde vil udlændinge med tiden finde ægtefæller her i landet.

Fremskridtspartiet på Fyn foreslog for nylig at sætte tre meter højt pigtrådshegn om Vollmose. Jeg bor i Vollsmose-området lige uden for firkanten, så jeg ville få et problem. Hvordan skulle jeg kunne komme ind til mine danske og udenlandske venner - eller blot handle ind i centeret?

Vi skal have tryghed. Men tankegangen, der ligger bag at sætte hegn om dem, der er anderledes, er gal. Det er prøvet før i Europa med Jerntæppet. I USA ser vi konsekvenserne af frygtens politik: flere og flere fængsles. USA er sammen med Kina blandt de samfund i verden, der fængsler mest i forhold til indbyggertal. Her lever de fattige og de rige adskilt bag hver sin pigtråd - de fattige i fængsler, de rige i gated cities med vagter bag pigtrådafspærringer.

Det betyder bare, at man nu må bruge våben - og kriminaliteten bliver hårdere.

Vælgerne har mulighed for at vælge én, der bor i området, og er i direkte dialog med grupper med anden etnisk baggrund end dansk. I dette møde, ansigt til ansigt, kan meget siges, også det, der opfattes som ubehageligt, når det siges af én, man ikke kender. Som den kloge Yoda siger i Star Wars: Frygten er vejen til den mørke side. Frygt fører til vrede, vrede til had. Had fører til lidelser.

Nogle skaber fællesskab, andre skaber had og frygt. Valget er dit.

Frygtens politik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce