Frivilligcentret udskyder flytningeprojekt
Af: Jens Gantriis, Centerleder ved Frivilligcenter Kerteminde

Kære Kirsten Stemann

Hermed et svar fra FrivilligCenter Kerteminde Kommune på din undren over vort initiativ for vore flygtninge.

Indledningsvis skal jeg sige, at jeg sagtens se, at det ser underligt ud, når man ikke kender baggrunden. Fakta er, at Link med den tidligere formand har været involveret i processen og sagt god for dette projekt tilbage i 2016. Tilsyneladende er der nu forskellig opfattelse af dette, men set med mine og de kommunale medarbejderes briller har der ikke været i tvivl om, at dette var godkendt af Link, hvilket den nye formand bekræfter. Vi er netop til for at understøtte det frivillige arbejde i foreningerne - ikke for at modarbejde dem.

Link gør et fantastisk stykke arbejde, det skal der på ingen måde herske tvivl om, og vi understøtter dem gerne i dette. Jeg har bla. sammen med tidligere formand i Link været med til at udforme den integrationspolitik der arbejdes efter, og det har bla. gjort, at jeg virkelig ønsker at være med til gøre det bedste for vore udenlandske tilflyttere, hvilket var meningen med dette projekt.

Det er ærgerligt, at dette har givet en debat, som set fra vores side er sket på et uoplyst grundlag, men vi har valgt i samarbejde med Link og Kerteminde Kommune at udskyde projektet og atter gå i dialog med Link, inden vi evt. fortsætter projektet efter sommerferien.