Fri os for konventionerne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

UDLÆNDINGE: I sit svar på mit læserbrev (22/7), om 24 årsreglen hvor jeg blandt andet foreslog at opsige nogle internationale konventioner, reagerede Thorkild K. Maarbjerg (TM) formand for R i Odense (22/7) med at udtrykke sin tiltro til at internationale konventioner og principper kan gøre verden til et bedre sted.

Jeg takker for reaktionen.

Men konventioner er oftest åbne for mange interpretationer, i konflikt med hinanden, eller i konflikt med national og anden international lovgivning, så resultatet bliver kun endeløse juridiske trakasserier. Konventionerne bliver overholdt og implementeret selektivt og med meget forskelligt resultat i forskellige lande, og tager ikke hensyn til de lokale realiteter, eller til hurtigt skiftende forhold.

Som TM meget rigtigt påpeger, er Den Europæiske Menneskerettighedskonvention opstået på baggrund af Anden Verdenskrig (og er således dybt forældet).

Hvis vi for eksempel ser på asyllovgivningen er det tydeligt, at den nu bliver brugt stik imod den oprindelige hensigt, der var at beskytte individuelt forfulgte personer som forfattere, journalister, politikere, fagforeningsfolk og ikke mindst politiske dissidenter.

Det vi ser i dag, er at den bliver brugt til at lovliggøre masseimmigration, og desværre ikke kun som tillæg til dette oprindelige formål.

Nej, faktum er at netop individuelle dissidenter nu i stigende grad bliver forfulgt og fængsleti en række lande inden for den europæiske kulturkreds; Tyskland, Østrig, Schweiz, Frankrig, Canada og Australien for at nævne nogle. Det er den til enhver tid herskende lokale politiske korrekthed der afgør, hvordan virkeligheden ser ud.

"Kritikken (fra menneskerettighedskommissæren) er ikke et forsvar for menneskefjendske sædvaner, hvis omfang vi ikke kender." skriver TM. Måske ikke. Men hvis vi rettede os efter kritikken, ville blive en massiv stigning i omfanget af de menneskefjendske sædvaner være resultatet.

Desuden er 24 årsreglen som Pia Kjærsgaard allerede har påpeget, lige så meget et værn mod yderlige tilstrømning af fremmede til Danmark. Jeg er godt klar over at de Radikale ville være glad for endnu mere etnisk berigelse. Det er på denne baggrund jo også let at forstå, at TM gerne ser endnu mere dansk suverænitetsafgivelse til fordel for specielt til formålet indrettede internationale konventioner.

Nej, jeg tror ikke at folkeviljen er ufejlbarlig. Til gengæld tror jeg at folkeviljen er det eneste der kan legitimere noget som helst. Og at beslutninger skal tages ad demokratisk vej af lokale parlamenter hvis medlemmer kan drages til ansvar af vælgerne, og ikke af fjerne kommissioner og kommissærer.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce