Fravalgtes jagt efter rødder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

SPORLØS: Når man sidder og ser tv-udsendelsen Sporløs, kan man ikke undgå at blive berørt af de menneskelige følelser, som knytter sig til hovedpersonerne.

Det er forståeligt at mennesker søger deres rødder og ønsker at spejle sig i deres forsvundne forældre og søskende . Men når alt kommer til alt, er de i virkeligheden fravalgte af deres slægtninge.

At de alligevel søger dem er vel et udtryk for , at de har et stort menneskeligt overskud. Et overskud, som jeg misunder dem, da jeg selv er fravalgt og ofte har haft tanken om, at det kunne være interessant at møde nogle halvsøskende og en far, der ikke ville have én, for at få en forklaring på fravalget af mig som person, desuagtet jeg kun var en måned gammel. Men forklaringen kunne være, at sådan var det for 59 år siden. En anden forklaring kunne være, at min mor ikke ønskede , det skulle være sådan. Jeg ved det ikke, men følelsen af at være fravalgt sidder i én.

Dog må man kunne slå ud med armene ligesom de hovedpersoner, der er i serien, og tilgive sig selv og de andre. Vi er jo kun mennesker. Fascinationen ved udsendelsen er dels detektivarbejdet og dels reaktionerne fra hovedpersonerne, når de konfronteres med deres barn, men også at alt tilsyneladende ordner sig, som i en ugebladsnovelle.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce