Fravælger Fynbus

Fravælger Fynbus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

kollektiv trafik

Normalt kører jeg i bil, når jeg skal på arbejde (Svendborg - Odense Syd), men det hænder, jeg bruger den kollektive trafik og min cykel.

I øjeblikket kan vi læse om de kvaler, Fynbus har med sin økonomi, og jeg kan derfor blive helt bange for, at ingen fremover vil have råd til at køre med Fynbus, uanset om de skærer nok så meget ned på antallet af ruter.

Jeg har to muligheder, når jeg skal benytte den kollektive trafik til mit arbejde: tá toget eller tá bussen. Prisen er bestemt ikke den samme, idet et 10 turs kort plus cykel med DSB koster kr. 465. Et 10 turs kort plus cykel med Fynbus koster knap kr. 800. Det er da en forskel, så jeg har fravalgt Fynbus.

Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, at det er kommunerne/regionen, som betaler Fynbus for deres kørsel, og de har ingen penge.

I Nordfyns Kommune vil man fyre dagplejere. I Nyborg Kommune vil man fyre nattevagter på plejecentrene. I Svendborg Kommune må skolebørnene selv til lommerne, når de skal i skole i "udkantsområderne", bl.a. i Gudme.

Serviceniveauet i kommunerne bliver stort set ringere på alle områder, skoler, børnepasning, ældreområdet (jeg hører ikke andet).

På Langeland er den helt gal, her må politikerne gå tiggergang hvert eneste år til Christiansborg og bede Lars Løkke om flere penge - uværdigt.

At lægge Langeland og Svendborg kommuner sammen vil være en økonomisk katastrofe (både for Langeland og Svendborg).

Få Langeland på finansloven "som Christiansø".

Jeg kunne ønske, at vore landspolitikere - højre som til venstre - ville træde i karakter og beslutte, hvad det egentlig er, man vil med Danmarks "udkants-områder".

Undskyld, men det her udviklede sig til lidt mere end en økonomisk rutsjetur med den kollektive trafik.

Fravælger Fynbus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce