Forundring og forargelse

Forundring og forargelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

asfalt

Hen over forsommeren og senest i den forgangne weekend er læserne i Fyens Stiftstidende blevet mødt med megen tekst med den vinkel, at: Hvor er det synd for børnene i Odense, at asfalten er så dårlig, at de begrænses i deres leg på vejen. Jeg forundres....

Det seneste er så, at vores rådmand inden for by og miljø, Anker Boye (S), fremstilles som helt, når han med direkte reference til den kommunale satsning om "At lege er at leve" iværksætter ny-asfaltering. Jeg forundres - og forarges.

Hvordan kan det være, at man vælger en så unuanceret dækning af en sag. Jeg mindes ikke at have set ét eneste pip i artiklerne om trafiksikkerhed, opdragelse af børn til at lære at omgås veje og trafik fornuftigt eller lignende.

Jeg er med på, at der i den konkrete sag er tale om lukket vænge, men hvorfor skal børn lære, at leg på vejen er en god ting? Hvorfor vælger Fyens Stiftstidende ikke en mere nuanceret dækning, som eksempelvis også handler om, hvordan børn støttes i god leg i egne haver - måske endda sammen med deres forældre?

I mit virke som organisationskonsulent har jeg mødt en del kommunale organisationer, som kæmper med at omsætte fine ord i strategier til konkrete beslutninger og handlinger. Jeg må derfor glædes over, at man formulerer og altså også efterlever At lege er at leve.

Og dog: Jeg forarges, når man med en kommunal politik i hånden opfordrer børn til at lege på veje og stræder.

I Odense har man sat en del penge af til renovering af legepladser på institutioner, skoler og offentlige arealer - brug flere penge på den i stedet for asfalt.

Forundring og forargelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce