Forkælede og utilpassede

Myrtle Hageltorn

Forkælede og utilpassede

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Livet

Jeg er årgang 1930. Jeg har oplevet krigen som en halvstor pige med de mangler og den angst, det medførte.

Så efter befrielsen begyndte alt langsomt at gå fremad. Der var mad nok, og en masse forbrugsgoder dukkede op, og sådan har det fortsat i mange år.

Vi fik køleskabe, bedre lejligheder - omend små - og måske en lille bil. Nogle kunne nu købe et lille hus. Elektroniske redskaber dukkede op, og kronen på værket fjernsynet. Alt blev noget lettere og mere spændende.

Vi var et rigt land, og vi arbejdede gerne hårdt for yderligere forbedringer. Min mand og jeg byggede selv vores hus.

Derfor er det utroligt, at vi danskere så mange år efter er så forkælede og utilpassede på mange måder. Det er sørgeligt, at der i befolkningen findes individer, der laver hærværk, banker eller dræber andre mennesker.

Overfald på ældre mennesker var uhørt i min tid som ung. Vi ville heller aldrig drømme om at smide alt mulig affald fra os.

Hvordan kommer vi al den elendighed til livs? Måske skulle nybagte forældre have et kursus i, hvordan man opdrager sine børn og ikke bare tro, at det er noget, skolen klarer.

Det blev ikke den alderdom, som jeg havde håbet på, og jeg undrer mig over, hvorfor så mange ting gik galt. Selv med dobbeltlås på hoveddøren tør jeg ikke gå ud om aftenen.

Forkælede og utilpassede

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce