Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


For Arriva kommer kundeservice i 17. række


For Arriva kommer kundeservice i 17. række

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FYNBUS

af henning sander andersen

Ramsherred 58, Assens

At Fynbus mister flere og flere pendlere er ikke så mærkeligt med den form for service, de viser, og det bliver åbenbart snart meget værre!

Her i Assens har vi haft en dialog med dem over, at man nu i et år ikke har fået sat skilte op, som viser, hvor en ny rute kører! Stiftstidendes redaktion havde bl.a. en samtale med deres planchef, som kom med nogle oplysninger, som man måtte gnide øjnene en ekstra gang for at tro kunne passe!

Planchefen oplyste, at fra den 24. august bliver ruterne lavet om - dvs., det forgår a to omgange, og først til næste år ligger det fast, hvordan de bliver. I mellemtiden afdækkes alle skilte, så folk skal hen og kigge på den lille firkant, der sidder på stolperne med fartplaner, for at se, hvor den bus, man skal med, går fra. Først når det hele er på plads - måske om et par år - vil man igen sætte skilte, op der fortæller, hvor busserne holder, og det er da "service", ikke!

Hvad ville ledelsen i Fynbus sige, hvis den stod på Trafalgar Square i London og var nødt til at gå rundt og se på en stribe fartplaner, før den fandt bussen tilbage til hotellet, i stedet for blot at kunne se efter et større skilt?

Efter dialogen i begyndelsen af måneden har jeg fået mange henvendelser fra folk, om elendig service, ændringer af ruter, for få afgange etc. For eksempel er mange forældre vrede over, at børn, der er gamle nok til selv at tage bussen for at besøge bedsteforældre eller venner der ikke bor lokalt, alligevel skal køres med bilen grundet manglende busser.

Især i weekenden er det horribelt! For at tage noget lokalt: rute 825 fra Assens til Bogense via Middelfart, har kun fire afgange lørdag og seks søndag, og 835, Assens-Odense via Aarup og Tommerup, henholdsvis syv og fem.

Man kunne gøre meget for at få flere passagerer igen, bl.a. pendlerne. Jeg kommer til at tænke på, at har man været i København med tog, så tager det kun fem kvarter at komme til Odense, mens de sidste 38 km til Assens varer en time og fem minutter!

840, der går direkte Assens-Odense, har mandag til fredag afgange hver halve time. Hvad med at gøre hver anden afgang, især om morgenen, og sidst på eftermiddagen, til "ekspresbusser", som f.eks. kun stoppede ved Odensevej-krydset nord for Ebberup, i Glamsbjerg, i Verninge og i Bellinge? Jeg har givet Fynbus forslaget, men de har ikke haft tid til at kommentere det. Man kunne selvfølgelig indføre den slags "ekspresbusser" også på andre strækninger - det kunne få en del pendlere til at lade bilen stå.

Men hvad er der galt? Privatisering! Fogh mener oven i købet, at der skal endnu mere til, men Fynbus er et typisk eksempel på, hvad der sker. Det hele drejer sig kun om at tjene penge til Arriva. Kundeservice kommer i 17. række!

For Arriva kommer kundeservice i 17. række

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.