POLITIK: Jeg er en god socialdemokrat og er træt af, at Anders Fogh stjæler fra de fattige og giver mere til de rige. Han spiller "dumsmart" på vores bekostning og fører en del af vores politiske mærkesager, men han er ikke helt ærlig.

I hans regeringstid er skellene blevet meget større mellem rig og fattig, og desværre er det de dårligste, altså fattige pensionister, psykisk syge, udbrændte og andre mennesker, der må stoppe før tid pga. af alvorlig sygdom. Alle lejerne bliver dårligere stillet, og han sidder stadig og spiller "popsmart", når han er på tv.

Han har nedlagt Boligministeriet i sin regeringstid, og det er ikke godt for lejerne. Boligselskabernes Landsforening, som varetager alle lejernes interesser, har haft meget svære arbejdsbetingelser under hans regeringstid, og han sidder stadig ved magten.

Det er mig en gåde med alle de mennesker, der bor til leje i Danmark. Han vil sælge ud af vore udlejningsboliger, og lejerne skal selv være med til at betale for nybyggeri, mens boligejerne bliver rigere med større friværdi (jeg er selv boligejer), men det er urimeligt.

Jeg har selv arbejdet i boligbevægelsen i næsten 25 år og har set kampen for bedre boliger til alle - også de fattige - indførelsen af boligydelse mm. så selv de allerfattigste kan bo i attraktive boliger, når de bliver ældre.

Jeg er opvokset på landet og kan godt huske kommunehusene - det var ydmygende for de fattigste at bo der, og jeg frygter, at det kan ende sådan igen, for boligydelsen bliver vel det næste, han piller ved, for det går jo ikke ud over hans egne.

Anders Fogh fører udlændingepolitik efter Pia Kjærsgaards anvisninger. Vist skal der være stramninger, men man får jo næsten følelsen af fremmedhad. Jeg er flov over at være dansker, når jeg ser, hvordan mennesker i nød og på vore asylcentre og særlig børnene behandles.

Tilskud til musikskoler m.m. beskæres, og snart er det som i min barndom, at det kun var de riges børn, der kunne lære at spille. Vi andre måtte nøjes med blokfløjten...

Kære vælgere! Hvornår vågner I op?
  • fyens.dk