Firkantede spørgsmål


Firkantede spørgsmål

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

fynbus

Herude fra landet nogle helt firkantede spørgsmål til ledelsen af Fynbus.

Hvad er det overordnede mål med at flytte terminalen fra den gamle holdeplads i Odense?

Overvejede man ikke hvilke problemer, det ville give trafikmæssigt med den ekstra tunge trafik nærmere centrum? Hvis det ikke kun er tegnebordsarbejde, må det have givet nogle overvejelser omkring trafiktæthed og busser den vej ind til banegården? Alle andre trafiktiltag arbejder på at få tung trafik ud af bymidten. Hvorfor skal så alle de store busser nærmere centrum?

Hvor meget mere energi koster det, at hver buspassager skal køres det sidste stykke i stedet for at gå det korte stykke under eller gennem banegårdscentret?

Obs: Den nordfynske trafik er kommet nærmere bymidten, mens busser fra f.eks. Assens nu har en lidt kortere vej. Men der er ikke i køreplanen taget højde for, at det tager længere tid for de nordfynske busser at komme rundt om banegårdcentret.

Hvorfor har man fra Fynbus ikke taget kontakt til alle uddannelsesstederne, så busruter/køreplaner blev tilpasset behovene for kørsel til gymnasier mm.?

Hvad er den overordnede trafikpolitik på Fyn? Satser man fra Fynbus på øget transport via busserne, eller vil man kun køre de ruter, der kan tjenes penge på?

Er det ikke et problem, at direktør Oksbjerre før strejken udtaler, at det er småproblemer, når næsten alle, der benytter Fynbus, kommer for sent på arbejde eller slet ikke kan nå frem?

Lars Oksbjerre fremstod i TV 2/Fyn som en mand, der aldrig begår fejl og derfor aldrig kan give en undskyldning for begåede fejl. Det bliver ikke bedre af, at man nu sender den politiske formand Steen Møller i front med beskyldninger mod både chauffører og Arriva.

I dag taler man med hinanden og hører hinanden inden beslutninger.

Inden man startede privatiseringer fremstod Arriva som et skræmmebillede på en privat arbejdsgiver. Men i dag er det deres kommunikationsmand, som taler om arbejdsmiljø og dialog. Hør, er der ikke noget, det politiske råd har misforstået?

Hvilket ansvar føler Fynbus' ledelse over for miljøbelastningen? I dag flyttes store grupper af rejsende fra kollektiv til egen kørsel i biler.

Vi har i vores familie været presset til at købe en ekstra bil, fordi de nye køreplaner gav en kaotisk transport fra Otterup til Odense.

Når man har et arbejde er mødetiden altså ikke plus/minus en halv time eller mere.

Firkantede spørgsmål

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce