SKADESTUE: Den 23. marts bliver jeg kørt til skadestuen på OUH efter at være faldet af min hest. Jeg har stærke smerter i ryggen. Lægen på skadestuen undersøger mig og konkluderer, at min ryg ikke fejler noget, det er bare slaget, og jeg sendes hjem med råd om at tage panodiler og gigtpiller, som jeg får en recept på. Alt er overstået på en times tid.

Den 1. april sender min læge mig på OUH til røntgenundersøgelse af min ryg, da jeg har stadig stærkere smerter. Efter røntgen skal jeg tilses af en læge på skadestuen.

Jegfår skrevet journal på skadestuen kl. 13.02 og bliver henvist til venteværelset.

Efter et par timer dér kommer jeg i tanker om, at jeg har læst i Fyens Stiftstidende at skadestuen vil sortere i patienterne således at klynkerne kommer til at vente længst.

Da flerepatienter, som er kommet senere end jeg, er blevet kaldt ind, er jeg jo nok blevet sat i klynkekøen.

Jeg har stærke smerter i ryggen, og min samlever spørger to gange, omdet ikke snart er min tur, men får det svar at "der er en del før mig".

Kl. 17.05 beder jeg om noget smertestillende og får to panodil og 1 gigtpille.

Endelig kl. 17.25 bliver jeg kaldt ind og kan ligge ned.

Får at videat lægen kommer om lidt, der erkun én eller to før mig ... Der går en time og et kvarter!

Så kommer endelig en meget sød læge og fortæller, at det tog så lang tid, fordi hun lige ville have en kollega til at se på mine billeder også, men han skulle lige være færdig med at operere først.Fint nok. Hun fortæller mig så, at jeg har et brud på rygsøjlen, og hun kan godt forstå, at jeg har stærke smerter.

Nu spør' jeg bare: Hvordan sorterer man klynkerne fra?

Hvordan bestemmer man hvem der skal ind først?

Har man overhovedet ikke lige skævet til mine røntgenbilleder?

Fire en halv time på en stol i venteværelset med brud på rygsøjlen - det er hverken ynk eller klynk, tro mig - det er smerte!
  • fyens.dk