asyl
En usædvanlig tak skal hermed rettes til Carsten Ringsmose, fordi han i sit læserbrev "Filosofiske smuler" 22/1 loyalt citerer væsentlige dele af mit indlæg 18/) til støtte for afviste asylansøgere. Jeg har således fået mit læserbrev trykt næsten hele to gange, men jeg havde dog ikke forventet en så massiv opbakning fra Ringsmoses side, eftersom mit læserbrev jo rent faktisk var affødt af hans besynderlige argumentation 12/1 for det rimelige i at sende afviste irakiske asylansøgere tilbage til det krigshærgede Irak.

I "filosofiske smuler" udnævner Ringsmose mig desuden til amatørfilosof, en titel som jeg naturligvis kun kan være stolt af - ikke mindst fordi overskriften på hans læserbrev: "Filosofiske smuler" jo netop er identisk med overskriften på det værk, som Søren Kierkegaard udsendte i 1844 under pseudonymet Johannes Climacus, og hvad Ringsmose naturligvis har været helt bevidst om, så blev dette værk jo forløberen for Kierkegaards egentlige filosofiske hovedværk fra 1846 med titlen: "Afsluttende uvidenskabelig Efterskrift til de Philosofiske Smuler".

Jeg føler mig således dybt beæret over at blive benævnt amatørfilosof i så fornemt selskab!

John Risskov Jørgensen, Fritsdalsvej 5, Faaborg