Fejl om landpostservice


Fejl om landpostservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

POST DANMARK

af søren ravn jensen

vicedirektør, Post Danmark, Tietgensgade 37, København V

Fyens Stiftstidende bragte 13. juni en beskrivelse af mødet mellem repræsentanter for øboere og transportminister Carina Christensen. Desværre skæmmes omtalen af fejlagtige oplysninger om Post Danmarks service.

Det er ikke korrekt, at lyø-boerne skal med færgen til Faaborg for at betale regninger og købe frimærker. Bor man på landet eller en af småøerne, tager landpostbuddet gerne mod betaling, når regninger og en krydset check på beløbet er samlet i en konvolut. Frimærker kan købes på postdanmark.dk, og de leveres til døren uden omkostninger for kunden. Bor man på landet, har man desuden mulighed for at bestille frimærkerne over telefonen.

Post Danmark valgte fra 1. januar i år at flytte alle former for betaling til posthuse og postbutikker og dermed udnytte vores ressourcer mere effektivt. Antallet af betalinger, der betales hos landsposten, er faldet drastisk gennem de senere år. Mange har valgt andre betalingsformer, f.eks. bankernes kuvertordninger, netbank, kontooverførsel eller direkte betaling ved nethandel. Og meget tyder på, at en stor del af de kunder, der før betalte til landpostbuddet, allerede har fundet andre måder at betale regninger på. Antallet af betalinger via den kuvertordning, der blev indført 1. januar, er faldet med 84 pct. i forhold til det foregående års niveau.

Ministeren anbefalede repræsentanterne for småøerne at bede Post Danmark om et møde for at drøfte øboernes ønske. Får vi en sådan henvendelse, er vi naturligvis parate til at tage et møde.

Fejl om landpostservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce