vælgerbedrag

Dansk Folkepartis spidskandidat til EU-valget, Morten Messerschmidt, har her i avisen for nylig skrevet et indlæg, der sikkert er hans startskud på EU-valgkampen.

Det er han ikke sluppet ret godt fra. Og det er ærgerligt, for jeg anser Morten Messerschmidt for en habil (ung) politiker med såvel politisk tæft, som verbal gennemslagskraft.

Men når Morten Messerschmidt taler om vælgerbedrag, så bør han huske ordsproget: "Man skal ikke kaste med sten, når man bor i et glashus".

Sagen er jo nemlig den, at Morten Messerschmidt afløser Mogens Camre, der som sit partis repræsentant ved det seneste folketingsvalg stod for danmarkshistoriens største svindelnummer over for vælgerne: Han opstillede som kandidat til Folketinget, fik mange stemmer til sig og sit parti for derefter at meddele, at han alligevel ikke ville i Folketinget.

Jeg er sikker på, at Morten Messerschmidt ikke vil gøre det samme, og Mogens Camres handling skal selvsagt ikke lægges Morten Messerschmidt til last. Men når han slynger beskyldninger om vælgersvindel mod stort set alle andre partiers politikere, er det vel ikke urimeligt, at bede ham feje for egen parti-dør først.

I samme artikel skriver Morten Messerschmidt, at demokratiet har vundet med 3-0 ved afvisningen af forfatningstraktaten og reformtraktaten.

Rent vrøvl. Det er jo netop fordi, demokratiet er suspenderet til fordel for vetoretten, at forfatningstraktaten og senere reformtraktaten ikke kunne vedtages.

Jeg håber, Morten Messerschmidt vil forandre sin retorik i den kommende debat, ellers bringer han sig selv ned på samme niveau som Folkebevægelsens og Junibevægelsens repræsentanter.
  • fyens.dk