Svar til Erik Schandorff! Nu er det sådan, at jeg ikke tilhører noget parti. Derfor har jeg min egen logiske holdning til politik og behøver ikke at følge nogen partilinje og skal heller ikke forsvare noget parti. Det er det, der kaldes personlig frihed.

Angående mine holdninger til kanalforbindelsen, som ikke var nævnt med et eneste ord i mit sidste indlæg, og jeg har i øvrigt aldrig skrevet læserbrev om kanalforbindelsen, så jeg ved ikke, hvorfor du drager det ind i det, men for øvrigt nu, hvor du tager det frem, kan jeg lige så godt have ret i mine synspunkter som dig og Socialdemokraterne, indtil kanalforbindelsen er færdig og har kørt nogle år. Først der kender vi resultatet, og det bliver nok det rigtige, uanset hvad der er sagt og skrevet tidligere.

At Erik Schandorff er dybt forarget over og mener næsten, at det er en katastrofe, at der skal fyres nogen i det offentlige på grund af besparelser, er vel ikke værre, end når nogen bliver fyret i det private, men Erik Schandorff så måske hellere, at der bliver skåret ned på servicen til borgerne frem for fyringer.

Nedskæringer har vi da efterhånden set nok af. Der er jo ikke nogen, der kan servicere mere, end der er penge til, men det er jo et prioriteringsspørgsmål.

Nu er det jo sådan, at en stor del af den offentlige sektor er til for at servicere befolkningen.

Angående rådmand Erik Simonsens partiskifter kan jeg også more mig over, men han finder vel sit ståsted en gang, når han bliver voksen.

Men nu, hvor Erik ­Schandorff har så meget imod andre politikeres partiskifte, hvad holdning har han så nu, hvor Pernille Rosenkrantz-Theil har skiftet til Socialdemokraterne. Det vil jeg da kalde et partiskifte.

Jeg lærer nok aldrig at forstå dobbeltmoral.
  • fyens.dk