FORSKNING: Kære erhvervsminister Bendt Bendtsen og videnskabsminister Helge Sander. Som alle mine landsmænd er jeg glad for at bo i mit fædreland, Danmark. Det er et godt land at bo i, men kan blive endnu bedre ved at gennemføre nogle forslag. Regeringen bør danne et forskningsinstitut, som skal forske i alternativ energi.

Der skal forskes i kæmpe store vindmøller. De skal stå ude i havet, hvor de ikke generer nogen. Den dag, olien slipper op i Nordsøen, skal vi hente energien ved hjælp af vindmøller. Det vil skabe mange tusinde arbejdspladser og sætte "gang i hjulene".

Der skal forskes i en brintmotor. Når vindmøllerne kører, kan elektriciteten spalte vand til ilt og brint. Når vindmøllerne står stille, kan brintmotoren lave elektricitet.

Der skal forskes i at fremstille et rentabelt biogasanlæg. Alle grisefarme skal forsynes med et biogasanlæg. Når gyllen fra grisene har været igennem et biogasanlæg, vil gyllen være lugtfri, og mange af giftstofferne vil forsvinde. Det giver et bedre miljø, når affaldet kommer ud på markerne. Landmanden kan tjene penge på gassen.

Det skulle være muligt at fremstille en motor, der ikke forurener med CO2 - det giver et bedre miljø.

Der skal forskes i en brugbar solfanger. Ved at opvarme grundvandet flere grader spares der på olie og kul til opvarmning.

Der er mange andre områder at forske på. Derfor et forskningsinstitut, hvor landets dygtigste ingeniører og videnskabsmænd, teknikere og forskere kan arbejde. Regeringen kan lave en handlingsplan, der går ud på, at Danmark er selvforsynende med nye energiformer over en 15-20-årig periode.
  • fyens.dk