Rådmand
Der skal fra min side lyde et stort til lykke til De Radikale for at være sluppet af med Erik Simonsen.

Derefter skal lyde et til lykke til De Konservative for at have mod til at modtage Erik Simonsen.

Set på afstand får vi nu virkelig syn for sagen på, hvordan nykonservativ ledelse skal og fungere - eller er det det modsatte?

Igennem mine mange år som ansat i Odense Kommunes Socialforvaltning hørte jeg mange gange vendingen: "Administrationen består - rådmænd forgår". Noget rigtigt, må jeg konstatere, at der er i denne vending.

Jeg nåede gennem 33 år at have syv forskellige rådmænd som leder af forvaltningen - herunder Erik Simonsen i knapt et par måneder.

I alle disse mange år, hvor hovedparten var i lederfunktion, har jeg aldrig oplevet nogen anden rådmand, der fralagde sig ansvar - ja endog en holdning - til konsekvenser af budgetoverskridelser med bemærkninger om, at det er en ledelsesopgave.

Men hov: Simonsen kommer i tanke om, at han jo har kompetence, og melder så ud, at de bebudede afskedigelser (nok) ikke bliver til noget. Aha - trådt i karakter.

Men hov: Simonsen kommer i tanker om, at han jo ikke vil påtage sig ansvar, og så gælder udtalelserne ikke længere.

Jeg håber og forventer, at Odenses borgere vil huske på, hvorledes denne nykonservative - af HK udnævnt til klovn - driver gæk med det personale, han er sat i spidsen for.

Jeg kan kun udtrykke glæde over, at det var seks andre rådmænd, jeg lærte at kende i min tid i Odense Kommune.
  • fyens.dk