Er kristne perverse?


Er kristne perverse?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Rolf Slot-Henriksen sognepræst, Mølgårdsvej 38, Vejle.

ISLAM: "Kristne er perverse og bortvendte fra sandheden" (9.30), "de skal straffes med smertefulde straffe (5.73), "De skal lægges i jernkæder og have halsslynger om halsen og kastes i ilden" (76,5), "bekæmp dem i jeres naboskab, lad dem føle hele jeres strenghed" (9.3;12.29), "hvis de vender sig bort så dræb dem og slagt dem" (5.51). Kristne er "vanartede, helvede vil opsluge dem" (5.72). "Vend jer bort fra dem. De er et udskud af urenhed" (9,95).

Disse "åbenbaringer" om kristne og ikke-muslimer står i islams skrift Koranen. Ja, der står endog at "Allah vil tilintetgøre Kristus" hvis han ønsker det (5.17) og "Forbandet dem, som siger, at Jesus er Guds Søn. De er perverse og vil blive sendt til Helvede" (9.30).

Hvordan kan Allah og Kristus da være den samme, som Leif. Munksgaard fra Folkekirkens Tværkulturelle Samarbejde påstår i Fyens Stiftstidende? Det er helt grotesk.



KRISTENDOMMEN handler netop om, at Gud åbenbarer sig i Kristus. Advent betyder jo netop ankomst: Hans ankomst. Han kom for at frelse os. Det er derfor, vi fejrer jul. Og Gud gennemtrænger med sin hellige ånd hvert et græsstrå. Derfor fejrer vi pinse.

Enhver, som kan tænke, kan se, at det ikke er den samme gud. Det bliver særligt grotesk, når islam påstår, at Jesus vil ødelægge alle kors, dræbe alle svin og omvende alle kristne til islam.

Kristendommen er opstået i et opgør med Det Gamle Testamentes lov. Jesus afskaffer Det Gamle Testamentes steninger, ofringer og regler om urenhed, modsat Muhamed. Kristendom og islam er altså ultimative modsætninger.

Jeg har efterhånden skrevet en del bøger om islam. I koranen optræder Allah i høj grad som krigsgud og lovgiver: Hele 213 vers handler om hellig krig, og 250 vers er islamisk lovgivning, der handler om, hvordan man pisker, stener, korsfæster, og hugger lemmer af "syndere" og modstandere, at kvinder kun har halv vidneret og halv arveret og skal have fire mandlige vidner for at dokumentere, at de er blevet voldtaget, ellers straffes den voldtagne kvinde.



PÅSTANDEN at alle religioner er "et fedt" og har samme gud, er fostret af den politiske korrekthed og "multikulturalismen", som Leif Munksgaard priser med ordene "vort nye multireligiøse samfund". Ideen, at alle religioner siger det samme, er en katastrofe. Mange religioner vil præcis det modsatte. Hvordan kan kristendom, satanisme, scientologi, den japanske giftgassekt og islam have samme gud eller ville det samme?

Det er ikke kun tolkningen som er forskellig. For at imødegå menneskers ufuldkomne gudsforestillinger og profeters forvirrede snak om Gud, så åbenbarer Gud sig selv. Det er det, kristendommen handler om.

Da islam klart fornægter den kristne Gud, som vi møder gennem Jesus i Det Nye Testamente, er der næppe noget andet at diskutere, end det er vigtigt, at forældre passer på, at deres børn ikke misbruges i fællesmuslimske arrangementer, som dem, Munksgaard og det tværkulturelle center står for.



LM GØR DET sikkert af god vilje. Men LM tænker sig ikke om, når unge skoleelever forvirres med den fejloplysning, at "det jo er samme gud". Jeg har set danske unge, som er blevet ført ind i islam og har ændret karakter til en aggressiv adfærd over for deres forældre, familie, samfundet, som er uhyggelig. Familier er blevet splittede, og liv er blevet ødelagt.

Allerede af den grund er LM's eksperimenter med vore børn problematiske og forkastelige. Det er yderligere at stikke blår i øjnene på forældre at kalde den tværkulturelle organisation, som LM er projektleder ved, for en folkekirkelig organisation.

Vi er en del præster, som vil advare mod dette. Men først og fremmest: misbrug ikke børn til eksperimenter.

Er kristne perverse?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce