Energi. - Jeg skulle aldrig have investeret i solceller

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Jeg installerede et seks KW solcelleanlæg i april 2013 for at mindske miljøbelastningen globalt. Det skulle efter sigende være en acceptabel investering.

Nu har jeg lige modtaget opgørelse fra min elleverandør Energi Fyn Handel A/S. Det er en opgørelse, som er uforståelig selv for en maskinmester.

Først abonnement, Energi Handel 120,00 kroner. Dernæst transportbetaling, dit lokale netselskab 705,94 kroner. Det er transport af den el, jeg har fået leveret fra netselskabet 0,1787 kroner pr. kilowattime. Desuagtet jeg selv har produceret det.

Så er der abonnement, dit lokale netselskab 420,00 kroner. Så er der endnu et abonnement, dit lokale netselskab 65,04 kroner. Moms på 327,75 kroner - i alt 1638,73 kroner.

Alt dette er udregnet ud fra mit forbrug på 3950 KWh. Altså 0,4149 kroner pr. kilowatttime.

Så har jeg modtaget en mikro VE-afregning, hvor jeg ifølge denne afregning skulle have solgt 780 KWh á 60 øre, hvilket giver en stor sum på 468,00 kroner. Ifølge min inverter har jeg produceret 7002 KWh så der er en mango på 2272 kWh.

Havde jeg undladt at investere de 140.000 kroner i solcelleanlægget, havde det været en økonomisk fordel for mig. De mennesker, som har investeret i solcelleanlæg er i den grad tager i r... af uhæderlig politikere.

Nu kan vores energiminister Lars Christian Lilleholt forklare mig, hvordan det kan hænger sammen. Politikerlede er selvskabt af disse platugler på Christiansborg. Ingen i de nævnte selskaber kan redegøre for tallene i opgørelserne. Kan bestyrelses medlemmerne/bestyrelsesformændene?

Jeg venter på et svar. Jeg må indrømme, at tilliden til det politiske system er lige nul for mit vedkommende. Bliver der svindlet med aflæsningerne? Det må der jo gøre. Nu er det jo meget bekvemt, da de ovennævnte selskaber er 100 procent ansvarsfri, så her ligger de på linje med al offentlig virksomhed. Bestyrelser i de ovennævnte selskaber er generelt naive og afdankede politikere. Jeg har erfaret det i selskabet Effla.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce