En sund skepsis

Mette Bang

En sund skepsis

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

barsel

af mette bang

formand for VU Odense, Sdr. Boulevard 80, Odense C

Kære Lene Brandt Stave! Du skriver i dit læserbrev 30/1, at du ikke forstår, hvorfor jeg i min opsang til mændene anbefaler dem at tage teten og kræve deres ret til barsel for at undgå, at staten fratager familierne retten til selv at vælge.

Jeg er af den klare holdning, at man bør tage stilling til det samfund, man lever i, og det er derfor, jeg giver mit bud på denne politiske sag. Det kender du vel sagtens til, som partimedlem.

Hvad angår kvindens natur er det ikke en hemmelighed, at en nyfødt er afhængig af sin mor. Jeg finder det derfor naturligt, at man som kvinde tager de første uger sammen med sit barn. At staten har øremærket nogle uger til dette, finder jeg ikke problematisk. Det er noget, du skriver.

At beskæftigelsesministeren har udtalt, at mændene synes, det er en straf at blive tvunget til at tage barsel, er jeg helt forstående overfor. Det er jo netop derfor, at jeg opfordrede de, som med glæde beslutter at tage aktiv del i deres barn.

Kunne du forestille dig en forældre, som ikke havde specielt lyst til barsel, skulle gå og hygge sig derhjemme på statens anvisning? Dette er og bør være en beslutning, som den enkelte familie selv skal kunne træffe - ikke noget staten skal blande sig i.

Sidst, skriver du, at jeg er bange for staten, en kritik jeg ikke forstår. Jeg besidder blot en sund skepsis, som gør, at jeg ikke klikker hælene sammen, når politikerne kommer med deres "gode idéer".

En sund skepsis

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce