En meget stor overset gruppe bliver snydt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

LUKKELOVEN: Jeg læste i avisen forleden, at De Konservative går ind for at ændre på lukkeloven. Jeg har lært mine børn, at de skal have et job, som de brænder for, og min datter har valgt at arbejde i butik.

Indtil nu er hun i lære som butiksassistent, men allerede inden, karrieren starter rigtig for hende, er der nogle ting, hun sætter stort spørgsmålstegn ved, og ikke mindst jeg undrer mig en hel del.

Hun arbejder i en butikskæde, hvor de har søndagsåbent, og de har overenskomst med HK. Her har jeg måttet bide i det sure æble og sågar bøje mig i støvet, for det var nemlig korrekt, at min datters normtid i forbindelse med helligdage stadigvæk er 160,33, hvor min normtid bliver reduceret (således at jeg også kan mærke, at jeg ikke alene har fri, når det er helligdag, jeg skal heller ikke indhente timerne senere på måneden.

Her er en forskel på os på over 50 timer om året. Det skal de unge mennesker lige tænke over en ekstra gang, eller måske skulle fagforeningen komme på banen i forbindelse med lukkeloven, for her er en meget stor overset gruppe, der i mine øjne bliver snydt. 

Bente Nielsen, Toftelundsvej 20, Tommerup

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce