En meget hård prøve

En meget hård prøve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

danskhed

af Leif Henningsen

Rolighedsvej 10, Broby

Nu må det vel efterhånden være uden for enhver diskussion, at den danske regering i sin tid  trykkede på knappen og sendte danske soldater ind i en ulovlig krig i Irak.

Da denne beslutning blev truffet, var min første tanke: så, der faldt regeringen og Dansk Folkeparti. Dette finder det danske folk sig ikke i. Jo, det gjorde. Intet skete, statsmagten løj for sit folk, og folket reagerede ikke.

Da blev jeg godt nok forvirret. Er det da ikke lige præsis en sådan handling, vi anklager de såkaldte bananrepublikker for at udøve over for deres folk?

Tiden går, så sker der igen noget, som sætter min danskhed på en meget hård prøve. De første meldinger om misrøgt af asylansøgere begynder at sive til pressen. Så var den der igen. Det her, det overlever ingen regering. Men nej, heller ikke her skete der noget. Jo jo, vel var der massive protester fra bl.a. underskriftindsamlinger, læger, præster og diverse nationale og internationale organisationer. Dette gav mig virkelig en tro på, at de danske værdier, som vi er kendt for ude i verden, nok skal overleve.

Så når vi frem til valgdagen, så var den der gud hjælpe mig igen. Denne helt klare følelse, så nu vælter regeringen og dens støtteparti, men nej, heller ikke her reagerede folket, tvært om.

Er vi virkelig i al vor massive rigdom, i al vores friværdi, alle vores samtalekøkkener, i al vores overforbrug, blevet så følelsesmæssig afstumpet, at vi ikke mere magter evnen til at se, at høre, at reagere, når der sker åbenlys mishandling sted lige for næsen af os.

Hvis det er danskhed, så gid fanden tage danskheden.

En meget hård prøve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce