John Hansen, Hedelandsvej 51, Odense.

BROTAKSTER: Jeg vil gerne give min hele og store sympati til den der har skrevet leder torsdag den 4.10. om Storebæltstaksterne, eller rettere om at der skal ikke være nogle. Jeg har selv skrevet om det flere gange, men her er der kommet nogle tal på bordet, som viser, at det, jeg har sagt om en mærkat i ruden, kan få det hele til at løbe rundt.

Og her får vi også at vide, at der er op til 30.000 nye arbejdspladser, hvis dette blev gennemført.

Jeg vil gerne give gode råd til dem, der skal lave systemet. Den mærkat der skal fremstilles, bliver forsynet med en lille chip indbygget, og man bibeholder anlægget i Korsør. Her kan man så lave det sådan, at alle bliver nødt til at sætte farten ned, og hvis man har mærkat i ruden, ja så fortæller den lille chip, at det er o.k. Og de, der ikke har en mærkat, ja de bliver automatisk fotograferet, hvorefter der kommer et girokort på et beløb, der dækker prisen til en mærkat og oven i det en klækkelig bøde.Det skal også gælde for udlændinge.

På en almindelig motorvej, ja her kan politiets fartmåler aflæse, om alle, der kører på motorvejen, har denne mærkat i ruden.