En helt anden forestilling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

MUSIKTEATER

Jeg var i teatret forleden aften - i byens eget musikteater. Odense Internationale Musikteaters nye forestilling "SeSe - Let’s Play Something Else With Someone else". Jeg havde inden da læst en negativ anmeldelse af forestillingen i avisen - never mind, det skal selvfølgelig til, når det skal til - og det skærper sanserne.

Hvad oplevede jeg så? Seks talentfulde kunstnere på scenen, der "legede" med begrebet Leg i en kalejdoskopisk tour de force i en cocktail af stærk musikalitet, performance og film med direkte adresse mod publikum. Det var udfordrende, det var musikalsk, og det var sjovt!

Fem kvinder med hvert sit store kunstneriske potentiale, der foldes ud fra den nøgne og farvelækre scene ledsaget af en af OIM’s faste og elegant komiske han-musikere ...

Hvad så jeg mere? Sensuelt tøseri med en lang satanisk tunge i kinden, skørterne faretruende højt oppe og en troldsplint tæt på pupillen et sted mellem det surrealistiske mareridt og det sødmefulde og udfordrende legeri i et hemmelighedsfuldt rum og med roller, vi måske genkender - eller?

Balancen mellem pigekammerhumor og kunstnerisk selvhøjtidelighed i en fælles erfaren kliche er hårfin, javel. Men hold fast hvor de balancerer flot - i et schwung mellem sprog, klæbende country, indfølt blues og indfølt sugende industriel rock, jahhh …

Jeg ved ikke, hvilken forestilling Lene Kryger så forleden, men det var ikke den, jeg så i går. Det jeg oplevede var musikalsk, sjovt og ikke mindst stærkt underholdende. "SeSe" - se den selv, leg med og nyd det …

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce