Jagt og golf
Det er svært for mig, der i øvrigt står uden for enhver partidannelse, men som iagttager er helt og fuldt med, at forestille sig, at den venlige tidligere vicestatsminister og økonomi- og erhvervs-minister, Bendt Bendtsen, skulle være en styret korrupt person. Det må kræve en syg fantasi, jeg heldigvis ikke er i besiddelse af.

Nu ved alle, at politikere på højt plan altid er i søgelyset. Det er også i orden, men at en erhvervsministers ja tak til en god jagt og et par golfrunder, hvor han havde mulighed for at få den nødvendige kontakt med erhvervslivets beslutningstagere, der til hver en tid er befordrende for et fælles politisk/erhvervsvenligt forløb, er helt i orden.

Faktisk et led i hans arbejde som folkevalgt og minister.

Naturligvis kan man da mødes til en flad kop kaffe og et blødt brød, men det er min erfaring, gennem et langt arbejdsliv, at resultaterne bedst kan opnås ved afslappet adfærd. Det kan så være til en jagt, eller på golfbanen.

Onde hensigter, hævngerrige personer og en splittet og rådvild opposition griber straks til hjemmebryg, og kaster sig over en hæderlig mand.

Den politiske håndtering kan være barsk, men pas nu lige på. Hvis man ønsker, ordentlige mennesker skal deltage i den politiske akt, så lad os lige spise brød til.

Der er stor forskel på en gedigen og seriøs minister, og de små levebrødspolitikere i sogne og regioner, der fedter rundt med luskede tiltag og økonomisk smuds.

Det kan godt være, at den venlige fynske Bendt Bendtsen har været naiv og troet godt om hensigter og mål, men det ændrer ikke på, at en borgmester på vej til glemslen, sammen med en hadefuld opposition, har lagt an til at skyde sig selv i foden.
  • fyens.dk