Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

EU - Endeløst Useriøst

EU - Endeløst Useriøst

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FLYTTECIRKUS

af mikael hoffmann nielsen

Skovkrogen 5B, Ullerslev

Det er dejligt at se, at man nu i EU lægger pres på for at få stoppet Europa-Parlamentets "flyttecirkus" (flytningen mellem Bruxelles og Strasbourg, red.), som vi har hørt om i en del år. Jeg kan snart dårligt huske, hvor mange milliarder det koster hvert år. Et argument, der blev nævnt for at stoppe det, var al den tid og alle de penge, der gik til spilde. Det ser jeg nu som det mindste problem.

Det største problem er, at det skaber en enorm mistillid til systemet, når diverse EU-politikere m.fl. ikke en gang kan løse så simpelt et problem. Så skal man ikke være overrasket over, at der bliver stemt nej den ene gang efter den anden til alle spørgsmål omkring EU. Man skal ikke nedsætte endnu et udvalg til at kigge på det og så komme med en rapport om to år, nej, der skal findes nogle folk, som vil lave noget.

Og er der så ikke nogen, der vil forklare Frankrig, som for generationer siden var en stormagt, at det er landet ikke mere, for det kniber åbenbart for dem selv at se det.

Jeg er for EU, men for et handlingsorienteret EU og ikke et endnu større bureaukrati end det, vi har her i Danmark i forvejen.

EU - Endeløst Useriøst

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.