VOLLSMOSEBYGGERI For en tid siden skrev jeg et indlæg til avisen og stillede et "dumt" spørgsmål til politikerne i amtet gående ud på, hvad de vil stille op med deres byggeri i Vollsmose, når amterne bliver nedlagt. Jeg erindrer ikke, at det blev bragt.

Det er muligt, at spørgsmålet er så dumt, at selv ikke en amtsborgmester ser sig i stand til at besvare det, og (måske)derfor valgteredaktionen ikke at bringe mit dumme spørgsmål.

Jeg prøver igen.

Var det ikke meningen, at udvidelsen af Amtsgården skulle virke som et kvarterløft for Vollsmose?

Eller var det bare det bare den sædvanlige gang varme luft for at score stemmer i Vollsmose, velvidende at projektet på forhånd er en dødssejler? I vidste jo længe før, at amterne skulle nedlægges.

Det er lige så skrigende åndsvagt som udvidelsen af Beldringe Lufthavn, som ingen gider at lande i, daOdense kun ligger halvanden times kørsel time fra Kastrup.

Det er trist at være vidne til amtets sidste krampetrækninger, når de udmønter sig i komplet formålsløse projekter, der koster skatteyderne millioner.

Typisk for politikere er, at de elsker at bygge monumenter over sig selv i form af broer, bygninger og lufthavne og så videre i stedet for at bruge pengene, hvor de gavner, for eksempel de svigtede børn i vores såkaldte "rummelige skoler" og de handicappede i amtets støttecentre, hvor nedskæringerne fortsætter i det uendelige - for ikke at nævne alle de børn og unge, der tidligere var anbragt uden for kommunerne, og som de alligevel ikke magter.

O.k., den slags er ikke særlig synligt, men det ville afgjort pynte på jeres renommé.

Journalisterne T. Byrne og K.N. Rasmussen skriver 19/7 en artikel om amtets tåbeligheder i Vollsmose. Den var i søreme længe om at regne ud, det er da ikke nogen nyhed, at vores politikere er inkompetente og uduelige.

I skulle hellere skrive om de mennesker, der mærker nedskæringerne, uden at de har mulighed for at protestere. I skulle tage ud og undersøge forholdene på amtets institutioner, det kunne jovære, at der var nogle brugere og ansatte, der kunne fortælle noget, der var værd at skrive om, men husk, at det er risikabelt for en ansat i amtet at udtale sig om sin arbejdsplads.
  • fyens.dk