Dialog. Vi er fælles om den gode tone

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Peter Rahbæk Juel - borgmester, Socialdemokratiet, Odense
Photographer Bjarke MacCarthy
Debat. 

Hvad fremkalder hadefuld retorik? Det spørgsmål stillede Torben Møller Pedersen fra Odense på Fyens Stiftstidendes debatsider tidligere på ugen.

Jeg er helt enig i det overordnede budskab i kommentaren; de små værdiskred i vores tilgang til hinanden skal stoppes. Odense skal være en by, hvor vi taler ordentligt til hinanden - også når vi er uenige.

Jeg er glad for, at debatten er i gang, og at der bliver bakket op om, at vi i fællesskab skal skabe et bedre Odense. Det samarbejdende fællesskab er altafgørende for, at vi kan fastholde den udvikling, som byen er inde i, og det fællesskab skal vi som by stå sammen om at skabe.

Derfor holdes der et dialogmøde 12. september på Odense Rådhus, hvor jeg har inviteret nogle af byens borgere, der har en stemme i debatten på den ene eller den anden måde, ind til en snak om den gode tone i Odense.

Opfordringen til alle må være, at vi hver især skal overveje, hvordan vi selv kan bidrage til at tale om uenigheder på en ordentlig måde. Og gribe ind, hvis vi oplever, at andre ikke bidrager til den gode samtale i byen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce